Besplatna dostava od 67 €

60 dana za povrat

5 godina na hrvatskom tržišu

+385 1 775 7435

10 % popusta na odabrane proizvode uz kupnju iznad 170 €. Vrijedi do 10. 8. 2025. Kod: TA170HR

KopiratiKopirano


Postupak reklamacije

Vrijeme čitanja 5 minuta
O kupnji

Ako pristigli proizvod ne zadovoljava vaše zahtjeve ili je oštećen, jako nam je žao. Rado ćemo vam pružiti uslugu reklamacije. Kako postupiti u takvom slučaju?

Opće odredbe
Postupak reklamacije opisuje poslovnu suradnju između kupca i prodavatelja, operatera internetske trgovine, odnosno tvrtke Alasans s.r.o. sa sjedištem na adresi Pražská 2532/4, 67801 Blansko, OIB 47539569, PDV broj CZ47539569, koja je upisana u trgovački registar.

Postupak reklamacije je tip dokumenta kojim se kupac obavještava o uvjetima, načinu i mogućnostima podnošenja reklamacije za neispravan ili na drugi način oštećen proizvod. Prava i obveze ugovornih strana u vezi s odgovornošću prodavatelja za nedostatke, uključujući jamstvenu odgovornost prodavatelja, regulirana su mjerodavnim opće obvezujućim propisima (osobito odredbama § 2099 i dalje i 2158 i dalje Građanskog zakonika).

Prije naručivanja proizvoda kupac je dužan upoznati se s Uvjetima poslovanja i Postupkom reklamacije. Obvezujućom narudžbom kupac potvrđuje da je upoznat sa svime i da je suglasan s Postupkom reklamacije i Uvjetima poslovanja.

Jamstveni rok i jamstveni list
Prodavatelj za svaki prodani artikal izdaje dokument ili račun koji služi kao jamstveni list te se stoga izdaje sa svim potrebnim podacima (naziv, cijena, količina i sl.) koji se koriste u slučaju eventualne reklamacije.
 
Ako se roba ne preuzima osobno, kao prihvaćanje robe se podrazumijeva trenutak kada prijevoznik preda robu kupcu i time započinje teći jamstveni rok.

Prodavatelj odgovara Kupcu za to da je prodani predmet u skladu s kupoprodajnim ugovorom, a posebice da je bez nedostataka. Sukladnost s kupoprodajnim ugovorom znači da prodavani predmet ima kakvoću i uporabna svojstva propisana ugovorom, opisana od strane prodavatelja, proizvođača ili njegovog zastupnika, ili očekivana s obzirom na njihovo oglašavanje, odnosno kakvoću i uporabna svojstva uobičajena za takav predmet, da udovoljava uvjetima zakonskih propisa, odgovara količinom, mjerom ili masom i da odgovara namjeni koju prodavatelj navodi za upotrebu predmeta ili za koju se predmet obično koristi.
 
U slučaju da artikal nakon preuzimanja od strane kupca nije u skladu s kupoprodajnim ugovorom (u daljnjem tekstu "sukob s kupoprodajnim ugovorom"), kupac ima pravo zahtijevati od prodavatelja da artikal besplatno i bez nepotrebnog odgađanja dovede u stanje koje odgovara kupoprodajnom ugovoru, i to prema zahtjevu kupca bilo zamjenom artikla ili njegovim popravkom; ako takav postupak nije moguć, kupac može zatražiti razuman popust na cijenu artikla ili se povući iz kupoprodajnog ugovora. Ovo se ne primjenjuje ako je kupac znao za sukob s kupoprodajnim ugovorom prije preuzimanja artikla ili je sam prouzročio sukob s kupoprodajnim ugovorom. Sukob s kupoprodajnim ugovorom koji se očituje u roku od šest (6) mjeseci od dana preuzimanja artikla smatra se sukobom koji je već postojao u trenutku njegova preuzimanja, osim ako je to u suprotnosti s prirodom artikla ili ako se ne dokaže suprotno.
 
Ne radi li se o lako kvarljivom ili rabljenom artiklu, prodavatelj je odgovoran za nedostatke koji se očituju kao sukob s kupoprodajnim ugovorom nakon preuzimanja artikla unutar jamstvenog roka (jamstvo).
Prava kupca koja proizlaze iz odgovornosti prodavatelja za nedostatke, uključujući jamstvenu odgovornost prodavatelja, kupac ostvaruje na adresi prodavatelja. Trenutkom podnošenja reklamacije smatra se trenutak u kojem je volja kupca (ostvarivanje prava zbog neispravnog artikla) izražena prodavatelju (npr. telefonom, e-mailom, osobno), čak i bez dostavljanja reklamiranog proizvoda prodavatelju od strane kupca. reklamirani proizvod prodavatelju. Nakon reklamacije artikla, kupac čeka da ga prodavatelj kontaktira u vezi dogovora oko slanja artikla prodavatelju.
 
Nadalje, jamstvo ne pokriva štetu uzrokovanu (u slučaju da takva aktivnost nije uobičajena i pritom nije zabranjena u priloženim uputama za upotrebu):
 
a. mehaničkim oštećenjem proizvoda,
b. korištenjem proizvoda u uvjetima koji svojom temperaturom, količinom prašine, vlažnošću, kemijskim i mehaničkim utjecajima ne odgovaraju okolini koju je izravno odredio prodavatelj, odnosno proizvođač,
c. neprofesionalnom instalacijom, rukovanjem, servisom ili zanemarivanjem brige o proizvodu,
d. prekomjernim opterećenjem proizvoda ili korištenjem u suprotnosti s uvjetima navedenim u dokumentaciji ili općim načelima,
e. provođenjem nekvalificirane intervencije ili mijenjanjem parametara,
f. ako su proizvodi modificirani od strane kupca (bojanje, savijanje itd.) i šteta je nastala uslijed tog modificiranja,
g.  ako su proizvodi oštećeni djelovanjem prirodnih uvjeta ili više sile.

 
PAŽNJA: Žarulje (izvori svjetlosti), koje dolaze kao poklon odnosno potpuno besplatno uz kupljene svjetiljke, promotivni su artikli. One nisu pokrivene jamstvom.
 
Zakonski jamstveni rok traje 24 mjeseca. Međutim, za neke proizvode Vam jamčimo produljeni jamstveni rok. Duljina jamstvenog roka navedena je kod svakog pojedinog izloženog proizvoda. Jamstvo se odnosi na sve svjetiljke, osim na žarulje.

Postupak reklamacije
Ako kupac želi reklamirati proizvod kupljen u internetskoj trgovini SVIJET-SVJETILJKI.HR, može koristiti brz način u obliku ispunjavanja ONLINE OBRASCA u kojem će navesti broj računa ili broj narudžbe te opis nedostatka. Preporučljivo je priložiti i fotografije koje dokumentiraju nedostatak. Fotografije je posebno potrebno priložiti u slučaju reklamacije proizvoda s oštećenjem nastalim prilikom transporta. Kupac će biti kontaktiran u roku od dva radna dana te će mu biti dane informacije o daljnjem postupku reklamacije ili mogućnosti primjene popusta, zajedno s adresom na koju će kupac poslati reklamirani proizvod.

Kupca će u najkraćem roku (najkasnije u roku od 2 radna dana) kontaktirati zaposlenik odjela za reklamacije na navedeni e-mail ili broj telefona.

Poželjno je da proizvode slati u originalnom pakiranju ili prikladnom transportnom pakiranju, jer prodavatelj ne odgovara za eventualna mehanička oštećenja prije preuzimanja proizvoda.

U slučaju opravdane reklamacije, kupac ima pravo na povrat poštarine u najnižem iznosu potrebnom za sigurnu isporuku (nužno je dostaviti dokaz o ovom transportu).

U slučaju neopravdane reklamacije, kupac nema pravo na naknadu svojih troškova vezanih uz rješavanje reklamacije, a ujedno ni prodavatelj nema pravo na naknadu troškova koji su nastali s njegove strane (osim ako kupac, primjerice, opetovano podnosi neopravdane zahtjeve za reklamacijom, iz čega se već može zaključiti da se radi o zlouporabi prava potrošača s njegove strane).

Rješavanje reklamacije
Prodavatelj ili proizvođač procijenit će opravdanost reklamacije za nedostatke na proizvodu te će nakon procjene obavijestiti kupca o načinu rješavanja reklamacije putem telefona ili e-maila.

Rok za rješavanje pritužbi je prema Zakonu br. 634/1992. trideset dana


U slučaju reklamacije fotonaponskih panela ili fotonaponske dodatne opreme, molimo nemojte ih pokušavati demontirati. U mnogim slučajevima serviser problem može riješiti na daljinu. Stoga, molimo pričekajte da vas kontaktira službenik reklamacijskog odjela

Autor članka: